راه تازه

سلام
میبینم که کاربرای فلش دارن زیاد میشن امید وارم همه موفق باشن
از امروز میخوام یه قسمت برنامه نویسی راه بندازم .نه اموزش اما سعی میکنم یه سری طرفند ها رو بهتون نشون بدم امروز طریقه کنترل یه موی کلیپ خارجی رو یاد میدم(شما توی فلش هر چیزی که میسازید و پابلیش میکنید حکم یه موی کلیپ خارجی رو داره)توی این برنامه من از که کانوب استفاده میکنم که به وسیله اون میشه تایم لاین موی رو کنترل کرد.این کانوب از جمله کلید های پیش تعریف فلش هست که از باتون لایبری میتونید اون رو پیدا و استخراج کنید.
در ضمن اسم این کانوب هم Controler_mc است


this.createEmptyMovieClip("Target_mc", this.getNextHighestDepth());
loadMovie("movie load.swf", this.Target_mc);
this.Controler_mc.swapDepths(Target_mc);
dragging = false;
this.onEnterFrame = function() {
 totalFrame = this.Target_mc._totalframes;
 this.Controler_mc.knob.knobbutton.onRelease = function() {
  stopDrag();
  dragging = false;
  _root.dragging = false;
  frame_select = Math.floor(this._parent._y*totalFrame/100);
  this._parent._parent._parent.Target_mc.gotoAndPlay(frame_select);
 };
 this_fr = this.Target_mc._currentframe;
 if (dragging == false) {
  this.Controler_mc.knob._y = (this_fr/totalFrame)*100;
 }
};
setInterval(obj, "interval", 1000);

خسته ۱۰

۱۰ به زبون کامپیوتر میشه دو اگه میبینید از خسته ۱ اومدم خسته ۱۰ منظورم خسته ۲ بود اما نه اینکه فکر کنید از مبنای ۱۰ زده شدم ها نه اما یه پروژه ورداشتم که باید این مبنا ها رو تدریس کنه یه جوری که طرف شیر فهم بشه بدون دخالت انسان(معلم سر خود)از دیشب تا حالا سر یه ماشین حساب کوچولو دارم کار میکنم که فقط جمع و تفریق انام میده با این تفاوت که تو هر مبنایی که بخوای بهت جواب میده؟؟؟البته هنوز کامل نشده اگه شد بهتون میدم